Флаери – прочети преди да хвърлиш

Флаерът е онази част от печатната реклама, която често някои бизнеси прескачат. И я прескачат без дори да се замислят дали би била полезен маркетинг начин за популяризиране на стока и услуга или не. Всеки от нас е бил в ситуация, в която в ръцете му биват натикани без да желае топка шарени, лъскави листи, които рядко поглеждаме.

Да, факт е, че начинът, по който получаваме достъп до рекламни флаери е до голяма степен офанзивен, но все пак това е най-добрият измислен вариант, тъй като другият начин е да откриваме флаерите натикани в пощенски кутии. Тогава вероятността да ги прочетем преди да ги изхвърлим е още по-малка.

Флаери цениТова е до голяма степен във вреда и на бизнеса, тъй като за конкретните непрочетени флаери са похарчени определено количество пари. В същото време се оказва, че тези пари са похарчени абсолютно напразно, тъй като продуктът свършва смачкан в коша за боклук.

А това на практика означава, че рекламното послание не е стигнало до потребителя на услугата или продукта. Накратко – безсмислено упражнение, което коства пари и време.

Ето защо всеки бизнес трябва да стигне до финалната цел, относно печатната си реклама (ако има нужда от такава). Той трябва да „разнищи“ своята таргет група, да погледне дълбоко в ума й и да прецени как да привлече вниманието й. В същото време бизнесът трябва да не забравя факта, че умовете на всички потребители са буквално заляти и препълнени с рекламни образи и послания от интернет, билбордове, телевизия и радио.

Тоест таргет групата е пренаситена от стандартни думи и образи. Причината за това е, че голяма част от масовата печатна реклама страда от липса на идея и визия. Разбираме визия в буквалния й смисъл. Да! Цветовете са от крайно важно значение за един рекламен продукт. Именно те привличат. Все пак няма вариант да бъдем привлечени от аромата на флаера, преди той да е попаднал в ръцете ни.

Ето защо трябва да разчитаме на дизайн, правилно подбрани цветове и текст. И те трябва да бъдат не спрямо нашия вкус в конкретния ден, нито спрямо нашето настроение. Цветовете трябва да бъдат подбрани спрямо типа клиенти, които търсим и най-вече услугата и стоката, която продаваме.

Няма как да рекламираме новооткрития си магазин за играчки с черни флаери с червен шрифт на надписите.

Флаер

Относно шрифта – винаги трябва да бъде четим. Излишни и нечетими са повечето тънки и ръкописни шрифтове. Тъй че, колкото и да Ви се струват елегантни, симпатични и подходящи, обмислете го добре преди да започнете да печатате.

Цвят – факт е, че цветовата гама действа дори на подсъзнателно ниво при хората. Изборът на цвят не е важен единствено, когато пребоядисваме детската стая или шкафа в антрето. Не. Изборът на цвят е всъщност не лесен процес, особено когато става дума за реклама на продукт или услуга. Добре е, колкото и малко или много да са цветовете на Вашия флаер, те да успяват да се допълват и кореспондират помежду си. Някои цветове са подходящи за създаването на определен вид стока, други не са.

Съдържание – текстовото съдържание на всяка брошура е може би сред най-важните елементи, на които трябва да бъде обърнато внимание. Текстът трябва да бъде достатъчно кратък. Примамливо лаконичен ако е нужно, но и добре структуриран и ясен са други качества, които е добре той да притежава. Някои добре обмислени слогани също биха допринесли за доброто и интересно послание от рекламната дипляна.

Мислете сякаш четете вестник. Никой не би прочел статия с безинтересно заглавие. Ето защо текстът и неговата формулировка върху флаерите са от изначална важност. А в случай, че силната Ви страна далеч не е измислянето на примамливи и интересни текстове, тук е моментът да се обърнете към истинските професионалисти в тази сфера.

Снимка – образите, които поставяме на флаерите. Важни са до този момент, в който сме сигурни, че имаме нужда от тях. Един вид брошури биха могли да предлагат успешно стока или услуга дори без картинки или снимка по него. Но в случай, че съществува такава възможност, имайте предвид, че образите могат да влияят в пъти повече, отколкото един текст.

Няма място за мултиплициране. Не се втурвайте да изреждате десет снимки на така или иначе ограниченото пространство на флаера. Няма смисъл. Едно изображение би било достатъчно, стига да постига целите си, представяйки услугата или стоката по добър начин.

Какво предлагате – помислете кое е най-важното в услугата, която предлагате или какви са предимствата на продукта, който искате да продадете. Хората ще искат да знаят какви проблеми ще могат да решат, възползвайки се от тази стока или услуга. Дори да продавате кашкавал, може да наблегнете на факта колко повече се разтяга, когато той е запечен и как се къса на ивици, както истински качествен кашкавал.

Feedback – смисълът на новаторската дума всъщност е крайно важен за това, което искате да продадете на своите клиенти и партньори. Колкото и рекламни брошури да бъдат раздадени, няма как да сте сигурни колко от клиентите Ви през следващия месец са Ви открили именно заради тях. Ето защо трябва да намерите начин да разберете колко полезно е било отпечатването на флаерите и тяхното разпространение.

Пример за това е да поставите на всеки флаер персонален код или символ, който да осигурява на евентуалния клиент отстъпка в търговски обект например.

Брошури и дипляни

Оригиналност – може би най-важният елемент при обмислянето на дизайн за флаер. Ясно е, че материалите трябва да бъдат достатъчно устойчиви на атмосферни условия и на „сгънато в джоба“ състояние. По-важният момент е впечатлението у потенциалните Ви клиенти и партньори. В зависимост какво им предлагате обмислете добре вида на флаера.

Колкото по-оригинален, толкова по-добре. Ако е нужно дори мислете за нестандартни форми или материали. Ако продуктът го позволява, дори направете оригами, върху което всеки потенциален клиент да се потруди за да отвори. Това със сигурност ще привлече вниманието му.

Продуктът , който рекламираме е всъщност също важен. И накрая може би още един крайно важен елемент от връзката между продукт-флаер. Типа флаер, който рекламира продукта Ви трябва да бъде продаваем. Какво имаме предвид? – На този етап от бизнес начинанието би трябвало да сте обмислили добре своята таргет група. Помислете и върху това в коя зона на населеното място раздавате флаерите и на какъв тип хора – социален статус, възраст и т.н. (ако има значение за стоката и услугата).

Неподходящото за раздаване на флаери гарантира неподходящи клиенти. Те от своя страна няма да бъдат заинтересовани от Вашия продукт, следователно Вашият продукт не би им бил потребен.

Флаери – прочети преди да хвърлиш
5 (100%) 1 vote

Флаери – прочети преди да хвърлиш

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.