Плакатите – лукс или необходимост

Плакатите са може би сред най-старите форми за комуникация между хората в развития свят. Чудно или не, към днешна дата плакатите, в техния най-общ вид, могат да се похвалят с няколкостотин-годишна история. Някога те са промотирали важни обществени събития като събрания, обяви за театър и дори информационни табели за издирвани хора.

След това разказвателно начало държим да отбележим, че тук ще поговорим за плакатите и в частност тяхното предназначение. За техния смисъл и нужда, когато става дума за промотиране на бизнес, услуга или стока. До каква степен за нужни? Изместени ли са от по-съвременните методи на реклама? Струват ли си инвестицията? Това са все въпроси, на които всеки в бранша е посветил часове на размисъл.

Да започнем оттук – лукс или необходимост са плакатите, като рекламни материали? Необходимост са, да. Но са и лукс. Ние бихме ги определили по два начина с леко шеговита игра на думи: плакатите са необходим лукс и в същото време са луксозна необходимост. Какви биха могли да бъдат те за Вас ли? – Завсиси от причината, заради която сте се засмилили изобщо да отпечатвате плакати.

Плакат

Тъй като тук говорим за промотиране, вероятно тази причина е свързана с Вашия бизнес, стока или услуга, която искате да популяризирате.

Кога има нужда от плакат? –  при мащабни и локални събития във всяко населено място. Представете си как промотирате концерти, кино, театър, изложби,  специално организирани събития, хепънинги – общински и национални, кампанийни плакати на организации, целящи популяризирането на определена дейност или течения.

В тези и още много случаи, постерът е най-бързият и удобен начин всеки да бъде информиран за това какво предстои. Да е наясно кога, къде и кой ще предлага определена услуга или стока. Да е наясно какви предимства и плюсове ще има за самия човек, ако посети популяризираното в плаката събитие.

Накратко – съзнанието на четящия ще си зададе въпроса „Имам ли лична причина да се възползвам или да посетя промотираното събитие? Ако не на мен, на кого би могло да бъде полезно?“. В случай, че сте успели да накарате минувачи да се замислят над тези неща…. е, очевидно, че половината работа на плаката е свършена.

Други причини, в които плакатът не е само лукс

Стартиране на бизнес или откриване на търговски обект. В такъв случай, бихте искали всеки от Вашия таргет с клиенти да посети вашия магазин, автомивка, кафетерия, фризьорски салон, игрална зала и пр. в дадения ден и конкретен час. Именно в подобни случаи плакатите вършат чудесна и полезна работа.

Причината е, че всеки новостартиращ бизнес, който цели да предлага определена услуга или стока на хората държи на първото впечатление.

Също както е при общуването между нас, хората! Първото впечатление е със сигурност това, което ще накара клиенти и партньори да се върнат отново и отново. Именно това се изисква за един успешен бизнес модел, независимо сферата на ориентация.

Но за да станат свидетели на това „първо впечатление“, те трябва да разберат за него. Трябва да са наясно къде и кога ще се провежда. Трябва да знаят какво биха получили ако присъстват и какво ще им донесе това. Именно тук е време за визуалните похвати да се включат в „играта“.

Какво да включва плакатът в себе си? – изображения, добре подбран и улавящ текст, добър дизайн и формат, издръжливост на материалите. Това са може би част от най-важните неща, които Вашия плакат трябва да притежава преди дори да си помисляте да бъде разлепен из целия град.

Цветовете и изображенията трябва да кореспондират помежду си. Трябва да отговарят на темата и събитието, което се промотира. Тук при постерите разполагате с далеч повече площ за изображения, отколкото има при флаерите. Но въпреки това, този факт не е причина да запълним цялата полезна площ с визуализации, картинки и разтегнати или компресирани снимки.

Постери

Имайте предвид, че човешкото око успява да обработва детайлите, но когато те са много е нужно доста повече време за осмисляне и обработване на видяното. А и да не забравяме момента с отегчението. Да не забравяме и че момента, в който някой е видял постера заслепен, най-вероятно е момент, в който този човек бърза за работа, трябва да вземе децата от детска градина или пък бърза да напазарува за вечеря. Тоест той няма много време за губене!

Ето защо бъдете семпли в представянето на събитието или услугата. Всичко трябва да бъде ясно и да говори директно на хората, които ще го четат.

Разчитайте на приличен, а защо не е и на уникален дизайн. Няма нищо по-хубаво от оригиналността. В случай че това не е най-силната Ви страна, обърнете се към специалистите.

Хората, занимващи се с дизайн като цяло са до голяма степен творчески характери и всяко ново предизвикателство би било стимулиращо за тяхната фантазия. А именно това е нужно при създаването на добър дизайн на постер.

Материалите са също от крайна важност. Ако те не бъдат добри и се окажат неиздръжливи на атмосферни условия, то само след първия дъжд, супер дизайнът на Вашия плакат няма да бъде от никакво значение, тъй като всичко ще бъде размазано от влагата. Ето защо имайте предвид и тази част от процеса по създаване на плакат. Именно тя е мостът между идеята и целта Ви.

Локацията също е важна. Тя се избира спрямо това кой искате да прочете и да се повлияе от плаката Ви. Някои събития и услуги изискват постерът да бъде поставен на възможно най-централно място. Други ще трябва да бъдат локализирани спрямо това кой искате да присъства на събитието или кой да се възползва от услугата и стоките, които предлагате.

Ето защо преди да поръчате и започнете разпространението на плакатите имайте наум една т.нар. максима, която агентите по недвижимо имущество използват: локация, локация, локация.

А сега… Защо Printic?

Защото ние сме Printic! Ние сме тези, чиито идеи са в тези редове. Защото влагаме не само материали в това, което изработваме. Защото искаме при следващата си идея да се върнете отново при нас с интересно рекламно задание. Защото ние можем да допълним или еволюираме Вашата идея, стига тя да има нужда от това. Защото за нас фактът, че сте избрали Printic е не само отговорност, но и стимул. Защото този стимул е нужен за нас, също колкото за Вас са нужни бързата услуга и конкурентната цена. Ето защо.

Оцени

Плакатите – лукс или необходимост

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.